Μπαταρίες

print
email
Μπαταρίες

Ποικιλία Μπαταριών στις Καλύτερες Τιμές !!!!

Η μπαταρία στην ηλεκτρολογία είναι χημική πηγή ρεύματος ικανή να αποθηκεύσει ηλεκτρική ενέργεια (αφού τη μετατρέψει σε χημική) και όταν χρειαστεί, να την αποδώσει σε εξωτερικό κύκλωμα. Αποτελείται από δοχείο κατασκευασμένο από μονωτικό υλικό (εβονίτη, πλαστικό, γυαλί) με ηλεκτρολύτη (οξύ ή αλκάλιο), στο οποίο βυθίζονται τα ηλεκτρόδια.

Η σύνδεσή τους σε εξωτερικό κύκλωμα προκαλεί σε αυτό διέλευση ρεύματος (εκφόρτιση μπαταρίας).

Έτσι, στον ηλεκτρικό συσσωρευτή γίνονται χημικές διεργασίες, που έχουν σχέση με τη μετατροπή της χημικής ενέργειας σε ηλεκτρική.

 

Η SAFETYENGINER μπορει να αναλάβει την προμήθεια μπαταριών για κάθε τύπο εξοπλισμού και οχήματος

 

Τύποι μπαταριών ανάλογα με τη χρήση:

 

Μπαταρίες αυτοκινήτου

Είναι κατασκευασμένες για να έχουν κύκλους φόρτισης/εκφόρτισης κατά μέσο όρο 5% της ολικής φόρτισης.
Υποφέρουν εάν αδειάσουν πολύ και για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά έχουν την δυνατότητα να παρέχουν υψηλά στιγμιαία ρεύματα για την εκκίνηση των κινητήρων και είναι αρκετά ελαφριές.
Συνήθως αντέχουν μερικές δεκάδες (τυπικά 50) κύκλους φόρτισης εκφόρτισης σε 80%.

 

Μπαταρίες κλειστού τύπου με ηλεκτρολύτη (marine)

Είναι μια μέση οδός μεταξύ των μπαταριών αυτοκινήτου και των Κυκλικών, έχουν σχεδιαστεί για κύκλους εκφόρτισης έως 50% και μπορούν να δώσουν υψηλά ρεύματα. Το κέλυφος είναι κατασκευασμένο ώστε να αντέχει την ταλαιπωρία της θάλασσας και ο ηλεκτρολύτης να μη διαφεύγει όταν η μπαταρία παίρνει μεγάλες κλίσεις.

 

Κυκλικές (μπαταρίες ups κλπ)

Είναι κατασκευασμένες για να παρέχουν ενέργεια για μεγάλα χρονικά διαστήματα Ο μέσος όρος εκφόρτισης είναι 80% και αντέχουν από μερικές εκατοντάδες έως και 1000 κύκλους φόρτισης/εκφόρτισης.

 

Μπαταρίες ανοιχτού τύπου

Χαρακτηριστικό των μπαταριών αυτών είναι ότι υπάρχουν πώματα που ξεβιδώνουν για να προσθέτουμε αποσταγμένο νερό. Οι τάπες έχουν μια μικρή τρύπα για την έξοδο των αέριων που δημιουργούνται. Αυτές οι μπαταρίες απαιτούν συχνότερη παρακολούθηση.

 

Μπαταρίες κλειστού τύπου με Τζελ

Στις μπαταρίες αυτές ο ηλεκτρολύτης είναι σε μορφή Τζελ και το κιβώτιο είναι τελείως στεγανό. Διαθέτουν μια βαλβίδα ασφαλείας για την περίπτωση που θα δημιουργηθούν πολλά αέρια. Αυτές οι μπαταρίες δεν πρέπει να ανοιχθούν ποτέ, δεν αντέχουν μεγάλες υπερφορτίσεις γιατί οι φυσαλίδες που δημιουργούνται παραμένουν μέσα και εμποδίζουν την επαφή του ηλεκτρολύτη με τις πλάκες με συνέπεια την μείωση της χωρητικότητας της μπαταρίας.
Συχνά προστίθενται διάφορες χημικές ουσίες ώστε να μετατρέπουν τις φυσαλίδες σε υγρό και να ανέχονται τις υπερφορτίσεις. Είναι πολύ ακριβές, αλλά εάν τις μεταχειριζόμαστε καλά έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τις κοινές μπαταρίες.

 

Τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν μια μπαταρία είναι:

  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΤΑΣΗ: είναι η ταση σε Volt που μπορούμε να μετρήσουμε στους πόλους της μπαταρίας χωρίς φορτία.
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ: Είναι η ποσότητα της ενέργειας που η μπαταρία μπορεί να αποθηκεύσει και μετριέται σε Amper /Ώρα (Αh) σε εκφορτίσεις 1 ώρας, 5 ωρών, 10 ωρών ή 20 ωρών και ανάλογα με τα στοιχεία που δίνει ο κατασκευαστής.
  • ΕΝΤΑΣΗ ΑΙΧΜΗΣ: είναι το μέγιστο ρεύμα που η μπαταρία μπορεί να δώσει όταν είναι κρύα για περίπου 30 δευτερόλεπτα (συνήθως αναφερόμαστε σε 0 0C ή -18 0C).
  • ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: το μήκος, το πλάτος, το ύψος και βάρος της μπαταρίας.

 

Γιατί μια μπαταρία καταστρέφεται ή γερνάει;

Εάν αφήσουμε μια μπαταρία για μεγάλο χρονικό διάστημα άδεια ή λίγο φορτισμένη, τότε μια χημική αντίδραση στις πλάκες σχηματίζει αδιάλυτα κρυσταλλικά οξείδια του μολύβδου (η άσπρη σκόνη που συχνά βλέπουμε στους πόλους των μπαταριών). Αυτή η ουσία γεμίζει σταδιακά την επιφάνια των μολύβδινων πλακών και εμποδίζει της χημικές αντιδράσεις που αποθηκεύουν ή προσφέρουν ενέργεια.

Λόγω της διαλυτότητας του μόλυβδου στο νερό και άλλους παράγοντες (διάφορες ακαθαρσίες στο διάλυμα κλπ), η μπαταρία χάνει σιγά σιγά την αποθηκευμένη ενέργεια ώσπου αδειάζει τελείως.


 

Έλεγχος κατάστασης μπαταρίας

Για να ελέγξουμε την κατάσταση της μπαταρία μας υπάρχουν δυο τρόποι:

Α - Μέτρηση της πυκνότητας του ηλεκτρολύτη

Η μέτρηση της πυκνότητας του ηλεκτρολύτη στους 27oC μας δίνει την κατάσταση της μπαταρίας σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα

  • Πυκνότητα 1,265 - φόρτιση 100%
  • Πυκνότητα 1,225 - φόρτιση 75%
  • Πυκνότητα 1,190 - φόρτιση 50%
  • Πυκνότητα 1,155 - φόρτιση 25%
  • Πυκνότητα 1,120 - φόρτιση τελείως άδεια

 

Β - Μέτρηση της τάσης στους πόλους εν κενό

Η κατάσταση της μπαταρίας μπορεί να εκτιμηθεί σύμφωνα με τα παρακάτω

  • Φόρτιση 100% 12,6 V
  • Φόρτιση 75% 12,4 V
  • Φόρτιση 50% 12,2 V
  • Φόρτιση 25% 12,0 V
  • Φόρτιση 0 11,8 V

 

Έτσι λοιπόν η τάση πέσει κάτω από 1,96 V στο στοιχείο η για μια μπαταρία των 12 V κάτω από 11,8 V σημαίνει ότι η μπαταρία είναι άδεια.

 

Συντήρηση καλής κατάσταστης μπαταρίας

Για να παραμείνει μια μπαταρία σε καλή κατάσταση, θα πρέπει να φορτίζεται πλήρως από το σύστημα φόρτισης και οι ηλεκτρολύτες να είναι στα επιθυμητά επίπεδα. Επίσης σημαντική είναι και η θερμοκρασία περιβάλλοντος στην οποία λειτούργει μια μπαταρία για τη διάρκεια ζωή της. Έτσι Υψηλές θερμοκρασίες θα έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση χρόνου ζωής των μπαταριών.

Όταν μια μπαταρία χρησιμοποιείται ως μέσο εναλλακτικής ενέργειας, χρησιμοποιείται ανεξάρτητος φορτιστής, ο οποίος παρέχει άμεσο ανορθωμένο ρεύμα (DC) για τη φόρτιση της Μπαταρίας. Στην περίπτωση αυτή ο ανεξάρτητος φορτιστής θα πρέπει να είναι αυτόματος και να επιτηρεί τη σωστή φόρτιση της μπαταρίας.